تعداد 0 محصول در سبد خرید شما موجود است

سیستم پاشش انزکتوری مستقیم GDI

سیستم پاشش انزکتوری مستقیم GDI

سیستم پاشش انزکتوری مستقیم  GDI

سیستم پاشش انزکتوری مستقیم GDI

سیستم تزریق مستقیم بنزین (GDI) یا تزریق مستقیم جرقه (SIDI)(Spark Ignited Direct Injection) /یا تزریق مستقیم چند مرحله ای (Fuel Stratified Injection) آخرین تکنولوژی EFi است. علاوه بر این، از انژکتور های خاصی استفاده می شود که بنزین را با فشار بسیار بالا اسپری می کنند. بر خلاف سیستم MPF، این انژکتور،بنزین را به طور مستقیم به محفظه احتراق اسپری میکند مانند خودرو های دیزلی.

مخلوط کردن هوا و سوخت دقیقا توسط سیستم مدیریت موتور (EMS)Engine Management System) به عبارتی ECU،کنترل می شود. مخلوط کردن هوا و بنزین در داخل محفظه احتراق به جای منیفولد ورودی اتفاق می افتد. بنابراین، این روش کنترل بیشتری بر فرآیند احتراق را فراهم می آورد. علاوه بر این، حالت احتراق چند گانه با توجه به تنظیم مخلوط سوخت و هوا به طور کامل محقق میشود. امروزه موتورهای نسل جدید GDi که از توربوشارژر نیز استفاده می کنند عملکرد موتور ان ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.


مزایای تزریق سوخت مستقیم در موتورهای بنزینی عبارتند از:

1. پاسخ و عملکرد بهتر موتور در شرایط مختلف کاری
2. استارت بهتر موتور در هوای سرد
3. عملکرد بهتر موتور در دمای های مختلف
4. عملکرد نرم موتور در حال حرکت و یا دور ارام
5. افزایش بهره وری سوخت(کاهش مصرف سوخت)
6. کاهش انتشار آلاینده ها(Co2)



نویسنده:امیررضا حسنی

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر