تعلیق مک فرسون

سیستم جلوبندی مک فرسون

. 627


سیستم تعلیق مک‌فرسون، اولین بار توسط شخصی به‌نام مک‌فرسون در سال 1940 میلادی طراحی و در شرکت خودروسازی جنرال موتور به‌کار گرفته شد. در این سیستم، فنرها به‌صورت مستقیم به کابین خودرو متصل هستند. همچنین، دو طبق در قسمت تحتانی و فوقانی قرار می‌گیرد. این سیستم تعلیق، به‎دلیل طراحی ساده، فرمان‌پذیری مطمئن و همچنین سواری نرم، طرفداران زیادی جذب کرده است. سیستم تعلیق مک‌فرسون، با حذف طبق بالا و متعلقاتش، فضای کمتری را اشغال کرده و از طریق STRUT، شاسی را به سیستم تعلیق متصل کرده و از طریق همین قطعه، کنترل فرمان‌پذیری انجام می‌شود. حفط تعادل در سیستم تعلیق مک‌فرسون توسط میله‌ی موج‌گیر انجام می‌شود که این مسئله باعث ایجاد شاخصه‌هایی همچون، کیفیت خوب و نرم رانندگی، بهینه‌سازی زاویه‌ی چرخ و ارزان بودن این سیستم تعلیق، شده‌است